Das lang geleden..... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu Das lang geleden..... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu

Das lang geleden.....

Blijf op de hoogte en volg Gitty en Wilco

11 November 2013 | Peru, Cuzco

Buenas noches!

Zoooooo, het voelt al weer als een hele tijd geleden dat we iets op de site hebben gezet......
Ondertussen is er in NL een ware baby boom aan de gang, voor alle kersverse ouders nogmaals felicitaties! Fotootjes van de spruiten over de mail en whapp zijn van harte welkom :)

Hier zijn we vanuit Trujillo inmiddels afgedaald naar Cusco en hebben in die tijd weer van alles gezien en gedaan!
In Trujillo hebben we oude ruïnes (huacas) bekeken van volken van ver voor de Inca tijd, best spectaculair. In een huaca lag een wel erg oude dame (oftewel mummie) van honderden jaren oud met al haar gewaden en gouden sieraden tentoongesteld. Daar kan de gemiddelde oma met haar juwelen nog een puntje aan zuigen!

Vanuit Trujillo zijn we vervolgens de bergen in gegaan naar Huaraz. Het plaatsje in de Andes om trektochten door de bergen te regelen. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar een super mooi meer op 4600m hoogte. Onderweg een paar lekkere buien op de kop gehad....koud!! Daarna gelukkig ook weer zon, zodat toen we eindelijk bij t meer waren we konden genieten van de fantastisch blauwe kleur van het meer met besneeuwde toppen op de achtergrond en het rommelende geluid van een afbrokkelende gletsjer. Wilco moest trouwens eerst even bijkomen vd klim voordat hij kon genieten....ja marathon loopmaatjes, hier op hoogte wordt hij er gewoon uitgelopen door de dame ;)

Na Huaraz zijn we 1 dagje in Lima geweest, veel mensen die we onderweg zijn tegengekomen waren niet al te positief over de stad, maar wij vonden t nog best meevallen. Tis in ieder geval een walhalla voor schoenen liefhebbers, je struikelt over de schoenenwinkels en het kost geen drol, wordt je als vrouw erg hebberig van! Alleen jammer dat er geen plek is in de backpack.....

Van Lima zijn we naar het oase plaatsje Huacachina gegaan, dit ligt dus inderdaad midden in de zandduinen rondom een plas water met palmbomen. Bijna iedereen gaat hier met een buggy de duinen in om vervolgens te sandboarden, wij dus ook :) lekker zand gehapt en een zere kont gehaald omdat het racen door de duinen er niet bepaald zachtzinnig aan toe ging....
In Huacachina ook nog even de bloemetjes buiten gezet, mede dankzij de fantastische cocktail 'Huacafuckingchina' ging dit vrij soepeltjes.....en ook de bar bleef geen dansje bespaard (lees Peter; 1-0 voor mij)
De volgende dag beetje uitgekaterd en met de bus naar Nazca vertrokken.
Hier heeft Wil met een vliegtuigje boven de welbekende Nazca lijnen gevlogen, waar ik vriendelijk voor heb bedankt....

Nu zitten we in Cusco, waar we net zijn teruggekomen van een 7 daagse jungle trip in Manu NP.
In Cusco kwamen we weer de 3 amerikaanse jongens tegen die we in Huacachina ook hadden gezien, dus ook in Cusco met hun de bar onveilig gemaakt. Ze hadden moeite met het drinktempo van Wil, maar we hebben wel veel lol gehad, gedanst tot we er bijna bij neervielen (ja die hoogte doet wat met je...) en ook hier was het uitzicht vanaf de bar prima (lees Peter; 2-0 voor mij!). De volgende dag konden wij gelukkig uitslapen, maar zij hadden een quad tour geboekt die ze bijna gemist hadden doordat ze door de wekker heen waren geslapen......

De jungle tour was ook super, we hebben heel veel vogels gezien (ja ja Alrik en Jacob jullie kunnen trots op ons zijn, we liepen daar als echte bird nerds rond met onze (gekregen) verrekijkers :) verder apen, spinnen, kikkers, capibara's etc etc. Enige die we niet gezien hebben en waar we wel heel erg op gehoopt hadden was de jaguar....we hoopten op een beetje compensatie voor het gemis van onze katten....maarja je kunt t niet afdwingen he.
Wat we verder hadden kunnen missen als kiespijn waren de alom aanwezige muggen en zandvliegen...al het sprayen met DEET ten spijt zitten we uiteraard toch nog helemaal onder de bulten en vlekken.
Zeker tijdens de bush toilet momentjes (lees; vrije natuur) voelde het alsof je kont vogelvrij werd verklaard, aangezien je deze natuurlijk net niet had ingesprayed.....
Oftewel we zijn nu in Cusco lekker aan het nagenieten van deze fijne souveniertjes :)

Machu Picchu staat nu voor de komende dagen op t programma, dus we hebben weer wat moois in het vooruitzicht!

Hasta la pasta!

Wil en Git

• 11 November 2013 - 08:16

Lottie:

Ola,

Wat een heerlijke verhalen om te lezen weer! Ter schrale troost: hier in the big city Empel zitten ook nog steeds muggen. Daarvoor hoef je dus niet meer naar de jungle haha. Gelukkig vinden ze Menno het lekkerste.
    Geniet weer van alles dat nog komen gaat!

Liefs Lot

• 11 November 2013 - 09:21

Marjan & Menno:

Hola Gitty & Wilco!

Heel leuk om jullie avonturen te lezen. Een hele mooie afwisseling tussen natuur, dorpjes en steden, fysieke uitdaging (kater na cocktails ;) en ontspanning (wandelen op hoogte ;).

Ook mooi dat de Amerikanen de Groningse, nog van het studentenleven overgehouden, bierdrinkskills maar moeilijk konden evenaren.

Hier alles goed, aan het nadenken voor een leuke trip voor volgend jaar. Verder ouderwets hard aan het werk door de regenachtige en koude dagen in Nederland (met extra dramatiek opgeschreven om ook maar een fractie heimwee bij jullie de kop in te drukken ;).

Heel veel plezier en we blijven jullie volgen!

Groeten,

Marjan & Menno (populaire naam in de reacties zag ik..)

• 11 November 2013 - 15:21

Sarid:

He Gitty

Fijn weer wat gehoord te hebben. Dacht vanmorgen nog aan jullie.
    Na jou smsje dat je de woestijn in ging had ik niets meer gehoord.
    Maar gelukkig gaat het goed.

groetjes
    Sarid

• 11 November 2013 - 20:34

Marloes:

Hoi lieve mensen!

Dat klinkt goed!! Feesten, dansen, drankje(s), sandboarden..... Goed blote konten verhaal trouwens, die muggen hebben een waar feestmaal gehad ;) En nu Machu Picchu! Nee, ik ben niet jaloers..... Werken en in het donker (en de regen) heen en terug fietsen is heus ook fijn. Gelukkig hebben we de pepernoten nog :)

Xx Marloes

• 16 November 2013 - 22:03

Rachel:

Wauw lieverds wat een fantastische verhalen!!
    Wat hebben jullie al ontzettend veel meegemaakt, gedaan en gezien en wat een prachtige foto's! En Git, wat weet je het geweldig leuk te vertellen :) Als ik de verhalen lees dan is het net of ik erbij ben. Jammer genoeg is dat niet zo.. :(
    Geniet van alles wat nog gaat komen! En laat ons achterblijvers meegenieten van jullie verhalen en foto's :)

Hier gaat alles goed. Remco is druk met de business, hij komt eigenlijk tijd te kort. Zoë is natuurlijk heel lief! En ik ben naast de drukte op het werk ook erg druk met Romy. Het nieuws heeft jullie waarschijnlijk nog niet bereikt, maar ik ben sinds half oktober de trotse eigenaar geworden van een paard! Ze heet Romy Kanta, is 5 jaar, rijdt erg fijn en is erg mooi om te zien! (maar ik ben een beetje bevooroordeeld ;))

Lieve Wil &Git, have fun and enjoy the rest of the trip! We wachten met smart op jullie volgende update :)

Liefs, Rachel