De grande "Wist-je-dat" finale!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu De grande "Wist-je-dat" finale!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu

De grande "Wist-je-dat" finale!!

Door: Wil en Git

Blijf op de hoogte en volg Gitty en Wilco

21 April 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hij wordt speciaal opgedragen aan Marloes :)

Deze wist-je-dat finale zat al heel lang in de pijpleiding, maar ja he voor je het weet zit je zo weer in het ritme en komt 't er weer niet van....
Het is nu een beetje mosterd na de maaltijd, maar omdat ons moeke er zo om zit te springen omdat er een fotoboek afgemaakt moet worden, is ie hier uiteindelijk dan toch.....

Wist je dat....

...We deze wist-je-dat dus speciaal voor de wist-je-dat fans doe?
...Hét hoogtepunt van onze reis na ons bezoek aan Antartica, duidelijk Antartica is geworden?
...Andere echte highlights de Galapagos eilanden, Machu Picchu, de Sambódromo in Rio en de zoutvlakte en meren in Bolivia zijn?
...Als mensen ons na deze wist-je-dat nog vragen wat onze hoogtepunten van de reis waren, we weten dat ze deze blog niet goed gelezen hebben??!
...Onze goedkoopste nacht slapen 0 euro was (op de camping in Torres del Paine)?
...Onze duurste nacht in Valparaíso was (170 euro ivm oud en nieuw)?!
...11% van onze reisdagen (Galapagos en Antartica) ons 33% van ons totale budget heeft gekost??
...We hier totaal geen spijt van hebben??!
...We ongeveer 46.000 km in totaal hebben afgelegd per bus, boot, auto en vliegtuig?
...Ons duurste gedraaide wasje 4 euro/kg en ons goedkoopste gedraaide wasje 0.80 eurocent/kg was??
...We in totaal voor ongeveer 12 kg aan souvenirs naar huis hebben gestuurd dan wel hebben mee gesleept?
...We de reis begonnen met een totaal gewicht aan bagage van 32,4kg en we terugkwamen met een totaal gewicht van 36.8kg?
...Dit voornamelijk kwam door de extra kleding die we hadden voor de trip naar Antartica?
...We in totaal ontelbare keren aan de schijterij zijn geweest??
...We in totaal 1 week door ziekte niet in staat waren om door te reizen?
...Ons dit achteraf nog best meevalt?
...We 1x vast hebben gezeten in verband met stakingen?
...Wij pepernoten en chocolade letters hebben gegeten met Sinterklaas dankzij de medewerking van Zwarte piet?
...We nep bitterballen hebben gegeten en La Paz en Sucre?
...We een record hoogte hebben bereikt van 5421 meter?
...We dankzij onze lieve huurders ons nooit zorgen hebben hoeven maken om onze schatjes van katjes?
...Wij daar nog steeds heel dankbaar voor zijn?
...We 'n super lekkere fles wijn hebben gekocht in Argentinië voor 1,60€?
...We meer dan 8000 foto's hebben ge-upload naar dropbox?
...Er twee items in onze backpack zijn geweest die we niet hebben gebruikt (pak kaarten & steripen)?
...Wilco de vrouwen in Argentinië nog het meest aantrekkelijk vond?
...Git de mannen in Brazilië?
...Doordat Wilco vlak voor vertrek het laatste reisverslag wilde lezen alles vastliep en ik het hele stuk opnieuw moest schrijven??
...Toen door tijdgebrek niet alles er meer in kon??
...Hierbij alsnog deze items in wist-je-dat vorm aan bod komen?
...Als je als vrouw naar Rio de Janeiro gaat met Carnaval je letterlijk elke 5 stappen die je zet een man hebt die aan je vraagt of je hem wilt zoenen of gewoon zonder pardon aan je lippen hangt??
...dit natuurlijk een enorme boost van zelfvertrouwen geeft aan elke vrouw??
...Je als man zijnde met een minderwaardigheidscomplex juist niet in deze periode in Rio moet zijn??
...Je namelijk ook al zonder complex spontaan een complex krijgt van al die breed gespierde bruin gekleurde kerels??
...We het idee hebben dat ons bruine kleurtje alweer veel te snel aan het vervagen is??
...Het hoogste tijd is dat het zomerweer definitief door gaat breken??
...Wilco op het moment van schrijven alweer een weekendje in de sneeuw erop heeft zitten?
...Ik daar natuurlijk totaal niet jaloers op ben??
...De katten bij thuiskomst binnen 5 minuten alweer aan ons gewend waren??
...Dit waarschijnlijk voornamelijk kwam doordat we ze gepaaid hebben met eten ;)?
...We bij thuiskomst meteen een nieuwe auto moesten kopen, omdat mijn 17 jaar oude knarrebakkie niet meer door de APK kwam....??
...Dit natuurlijk een briljante timing was geldtechnisch gezien??
...We nu wel heel blij zijn met de nieuwe bolide??
...Wij ook heel blij waren met alle leuke reacties van jullie op onze blog??
...Marloes en Lottie degene zijn geweest die het meest actief hebben gereageerd op onze verhaaltjes??
...Wij dat heel erg konden waarderen??
...We om jullie niet teveel te vervelen maar een eind gaan breien aan deze wist-je-dat?
...We dat dus bij deze maar gaan doen?
...Ik hoop dat moeke nu tevreden is met dit allerlaatste stukje?

Alias disfruta todos los dias y hasta luego!

Wil en Git

• 21 April 2014 - 21:10

Anya:

Fijn dat alles zo naar wens is verlopen en jullie weer heelhuids is NL zijn. Voor de nieuwe bolide: veel veilige kilometers! Geniet nu weer van het "Hollandse". Het is een leuk "sluitstukje" geworden met dank aan moeke!

• 21 April 2014 - 22:34

Dory - Anne:

Moeke is heeeeeeel blij met dit "wist je dat" verslag.
    Dank je wel.
    Kan ik/kunnen wij ook verder.