Islas de Galapagos - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu Islas de Galapagos - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu

Islas de Galapagos

Door: Wil en Git

Blijf op de hoogte en volg Gitty en Wilco

27 September 2013 | Ecuador, Galapagos Islands

Yo leute (een keer wat anders :),

Alleen nog voor Sander (aangezien Karla onze stukjes toch wel een beetje kan waarderen :) : we are still going strong!

Dank voor alle leuke reacties op het vorige bericht! Het was de vorige post al vrij laat en we moesten weer vroeg op voor een fietstochtje, dus vandaar dat we onze Galapagos avonturen tot nu bewaard hebben!
Komt ie:

Dinsdag 17 september konden we 's ochtends vanuit Otavalo mee rijden met de eigenaar van het hostel naar het vliegveld van Quito, was een stuk minder omslachtig dan met de bus en een stuk goedkoper dan met een taxi, dus daar waren we erg blij mee!
Maar goed na weer een heerlijke vlucht (als altijd.....en nee het went nog steeds niet al te briljant, maar wel veilig geland, dank aan alle collega's van Peter ;) konden we de 100$ pp aan tax betalen bij aankomst (tis voor het goede doel zullen we maar denken).

We hadden al een deel van de groep in Quito ontmoet, waarbij we eerst nogal vreesde voor het feit dat we met alleen maar met 65plussers op de boot zouden zitten, maar gelukkig was er nog 1 jong belgisch stel en op de Galapagos eilanden zelf bleken er nog 6 andere stelletjes van onze leeftijd op de boot te zitten, dus dat was prima en gezellig!
We hadden een groep van in totaal 20 man en na dag 1 was al meteen de twee-verdeling daar: 10 jonge lui aan de ene tafel en de 10 65plussers aan de andere tafel. Heel grappig om meteen zo'n groepsvorming te zien, welke ook de hele week netjes in stand werd gehouden uiteraard.
Na dag 2 kwamen we erachter dat de 65plus groep steeds perse bij de ene gids wilde (de leukste, Daniël) (de groep werd voor de wandelingen op de eilanden steeds in 2 verdeeld), maar dat lieten we natuurlijk niet over onze kant gaan, dus op sommige dagen gingen we expres heeeel vroeg met onze life jackets aan staan te wachten op de zodiacs (alias pangas) om zo ook een keer mee te kunnen met Daniël.
En dan zag je ze kijken.....
De andere gids was overigens ook prima, alleen dit was wel een typetje en we konden na de cruise het woord 'vamos' niet meer uit zijn mond horen....

Maar goed de Galapagos cruise zelf was in 1 woord fantastisch!! Zóóó tof om al die beesten van zo dichtbij te zien en op de foto te kunnen zetten terwijl ze gewoon er lekker relaxed bij blijven liggen/zitten of staan (tja Alrik, daar sta je dan met je zwaar overbodige 500mm zoomlens :). De eilanden zelf zien er ook mooi ruig uit qua landschap (vulkanisch) en elke eiland heeft weer een beetje zijn eigen plantensoorten en dieren. Elke dag deden we één of twee wandelingen en meestal gingen we ook nog 1 of 2 keer snorkelen.
Met snorkelen hebben we veel zeeschildpadden gezien, op 1 snorkelplek 'struikelde' je er als het ware over, ze zaten echt overal! Verder white en black tip reefsharks, veel vissen uiteraard, zeesterren, een octopus, pinguins en veel zeeleeuwen die het leuk vinden om met je te spelen, wat ook wel heel bijzonder is!
Verder aan land de beroemde reuzeschildpadden gezien (van één soort was er nog maar 1 over, hij heette Lonesome George, maar helaas was hij afgelopen jaar overleden.....) en ook hier veel zeeleeuwen, die soms lekker in de weg liggen, zeeleguanen, landleguanen, blue footed boobies (oftewel de blauwvoet Jan van Gent), fregatvogels, havikken etc etc!
Oftewel te veel om op te noemen. Ondertussen nog een beetje aan het bruine kleurtje gewerkt en soms ook een beetje zeeziek geweest als de zee wat ruiger was, maar al met al een super ervaring!!!

Na 8 dagen zijn we weer teruggevlogen naar Quito, waar we nu nog zitten. Vanuit hier zijn we nog met de eerder genoemde Canadees naar de thermaal baden in Papallacta geweest (kostte ons op de heenweg zo'n 4-5 uur om er te komen, jeetje wat kon die buschauffeur traag rijden!), maar hé dan heb je ook wat: 25 baden varierend van 35-50 graden. Ik moest echt even weer denken aan de hot springs bij de Arenal in Costa Rica Chicas de pollos ;)
Maar goed de terugweg ging een stuk vlotter omdat we een lege touringcar tegenkwamen die toch naar Quito moest en ons wel mee wilde nemen. Hé het kan ook in 1,5-2 uur! Enige minpunt was dus de afdaling van Wilco uit de bus (tja het is ook zo'n eind zo'n bustrapje...;) en zijn dikke enkel daarna. En om alle onduidelijkheid weg te nemen, nee het was geen alcohol of ongare cavia, maar de pijn en de aanblik van een dubbel geknakte enkel die het licht even deed uitgaan....

Het naar beneden fietsen vanaf de Cotopaxi vulkaan zat er voor Wilco dus niet in gisteren, maar hij heeft vanuit de jeep mooi foto's kunnen maken van ons terwijl we met de groep naar beneden racete. Was ook tof om te doen, best intensief, zeker omdat de weg soms vrij hobbelig was en er overal stenen omhoog staken. Eén vrouw was ook best flink onderuit gegaan, dus die had een kapotte knie, dikke arm en flinke buil op haar hoofd, maar de eindstreep is door de rest zonder kleerscheuren bereikt!

Nu gaan we eind van de middag met de bus naar Puerto Lopez aan de kust (11 uur onderweg). Hier kunnen we hopelijk nog de walvissen zien die hier van juni ofzo t/m september zitten. En verder wordt het gewoon relaxen aan het strand aangezien Wilco toch niet zo heel mobiel is.

Een goed weekend gewenst!

Liefs Wil en Git

• 27 September 2013 - 21:08

Sarid:

gaaf wat jullie nu al allemaal hebben gezien.
    En dan zijn jullie nog maar net weg.
    Balen voor Wilco met zijn enkel.
    Hopelijk snel weer wat mobieler.

Ik heb inmiddels mijn eerste cliënt onder bewind, dus het echte werk is nu echt begonnen.
    Vandaag lekker dag je naar de sauna geweest. Heerlijk in de zon gelegen, ja wij genieten er ook nog lekker effe van hier.

veel plezier.

liefs Saar

• 28 September 2013 - 08:43

Peter (de Buurman):

Hey toppers!

Gaaf wat jullie al weer hebben gezien :), ben absoluut niet jaloers hoor!
    Lekker een halve week binnen werken in muffe radar-hokken is ook superfijn :).

Doen jullie wel voorzichtig? Jullie moeten nog een half jaar reizen!! (/opvoed-modus off)
    Wel mazzel dat Wilco ten alle tijde een arts bij zich heeft ;), beter geregeld!

Heb heel veel fun! I

Peter

• 28 September 2013 - 09:14

Isebrand:

Hé goedemorgen luitjes,

Wat is het genieten om zo jullie verslagen te lezen.
    Tis net alsof je om de hoek op vakantie bent, zo dichtbij en scherp zijn de foto's.
    En die enkel van jou, Wilco, loop je wel op de juiste schoenen!?
    Leuk om te lezen dat jullie zo veel fun hebben, 't spat er ook af van de foto's!!

Lekker verder genieten en hou de boel heel

Groetjes
    isebrand

• 28 September 2013 - 10:26

Elles:

Toptoptop om te lezen zeg!! Zin om morgen jullie weer eventjes live te spreken! We vertellen iedere dag wel even aan jochem dat jullie op vakantie zijn, hij moet jullie ook niet vergeten he?! Have fun, liefs el!

• 28 September 2013 - 10:45

Alrik:

"Islas de Galapagos", dit verslag sla ik maar even over... #jaloers

• 28 September 2013 - 15:32

Lia, ( De Over Buurvrouw):

Hoi hoi, wat een geweldig mooie verhalen zeg! We genieten mee! Beterschap voor Wilco. Groetjes van Dirk, Lia en Manon.

• 29 September 2013 - 09:55

Marloes:

Hoi hoi,

Ik sluit me aan bij Alrik #jaloers.....

Dat klinkt goed zeg! En wat een fantastische foto's! Ach ja de Baldi Thermen in Costa Rica. Hadden ze hier ook een poolbar met allemaal dikke amerikanen? Het doet me trouwens ook denken aan onze duiktrip naar Isla Cano, ook daar genoeg haaien! Tadum tadum tadum (jaws tune).

Pura vida!

Xx Marloes

• 29 September 2013 - 16:42

Jacob Poortstra:

Galapagosbuizerd, blauwvoet-janvangent, fregatvogel. Super en echt Galapagos. Mooie fotoś!
    Jacob

• 29 September 2013 - 19:18

Jeroen En Tjitske:

Hola Gitty en Wilco.

Wat een belevenissen in slechts enkele dagen. Voor de dieren en natuurliefhebbers moeten de Galapagos wel een echt paradijs zijn. En toch ook de nodige humor daar als ik jullie verhalen lees.
    Al met al ondanks een enkel ongelukje is er voldoende dynamiek.
    Fijn dat jullie je zo goed vermaken daar.

Tjtiske en Jeroen

• 29 September 2013 - 21:14

Sander:

Speciaal voor Wilco en gitty: hier gaat ook alles goed :)
    Toch heb ik tot nu toe ook verder gelezen en jullie avonturen mee gekregen. Klinkt allemaal goed (behalve die enkel). Enjoy!

Grt Sander

• 30 September 2013 - 10:40

Femke:

Het is daar zo te zien super!
    Wat een foto's, kwijl, kwijl.....
    Lijkt het nu zo of is er op 1 foto eentje aan het bevallen?
    Ehhh en nee Suus en ik houden het voorlopig als het goed is nog rustig, git!