Playa, ballenas, Cuenca y Chugchilan - Reisverslag uit Chugchilán, Ecuador van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu Playa, ballenas, Cuenca y Chugchilan - Reisverslag uit Chugchilán, Ecuador van Gitty en Wilco Hul - WaarBenJij.nu

Playa, ballenas, Cuenca y Chugchilan

Door: Git en Wil

Blijf op de hoogte en volg Gitty en Wilco

07 Oktober 2013 | Ecuador, Chugchilán

Buenas tardes a todos!

Aqui todo esta bien! Continuamos nuestro viaje desde Quito a Puerto Lopez. Oftewel we waren gebleven bij onze nachtelijke busrit van de hoofdstad naar 't strand van Puerto Lopez....
Een principe die veel backpackers aanhangen is het nemen van een nachtbus om de kosten van een overnachting uit te sparen, dit idee is op zich leuk bedacht, als je dan ook een beetje kunt slapen en daardoor de volgende dag in staat bent om nog iets leuks te doen!

Oftewel het principe van slapen in een nachtbus in Ecuador gaat niet op.....
Allereerst was er sprake van een vaag persoon die aan de andere kant van het gangpad zat en steeds naar onze rugzakken zat te kijken...ja dan ga even lekker je oogjes dichtdoen. Dus wij alles hermetisch afgesloten en vastgeklonken aan de stoelen met staalkabels en slotjes :)
Dan is er nog het gegeven dat de bussen altijd alles in willen halen, ook al is 't tempo waar ze dit mee doen tergend langzaam, komt er net een haakse bocht aan of zijn er net wegwerkzaamheden....
En last but not least: De politie houdt hier erg van nachtelijk werk, oftewel om de haverklap is er een controle. Dit betekent lachen naar de camera (dit kostte nog de minste moeite), nog een keer lachen naar de camera...onee da's toch iets te makkelijk....hup met zijn allen de bus uit, mannen naar de ene kant, vrouwen naar de andere kant en fouilleren maar, tasjes nakijken (wat betekent dat onze hele kabel- en slotjes constructie afgebroken kon worden....) en hup weer terug de bus in...
En ja hoor, na nog geen krap uurtje, het hele riedeltje weer opnieuw....slotjes afbreken, bus uit, bus in.....rrrrrrr

NEE slapen zit er niet in!!

Maar gelukkig konden we in ons hostel om 5.00am meteen onze kamer in om nog even een tukkie te doen, dank aan Maxima! (Nee niet die Maxima)

In Puerto Lopez zijn we vervolgens met de boot naar Isla de la plata gevaren, eigenlijk vnl met als doel walvissen te zien. Het seizoen dat ze er zijn liep al een beetje op zijn einde, maar we hadden mazzel! Paps, mams en een kleine waren nog aanwezig om een klein showtje op te voeren voor het vertrek naar Antarctica! Oftewel we hebben genoten van mooie jumps, pufjes en geklapper van vinnen op het water.
En om van al dit moois bij te komen, de volgende dag lekker gerelaxed aan het strand. En nee de zon scheen totaal niet, maar toch weet Wilco het te presteren om zijn voorkant lekker te laten verbranden....

Na het strand zijn we naar Cuenca vertrokken (overdag welteverstaan), een mooie koloniale stad die wat meer zuidelijk ligt. Hier 's middags nog een beetje rond gehobbeld en de supermarkt onveilig gemaakt. Ja bij tijd en wijlen staan we lekker zelf te kokkerellen, al is het kostentechnisch gezien niet of nauwelijks voordeliger...

De volgende dag naar de voor Ecuador belangrijkste Inca opgraving geweest, Ingapirca. Haalt het niet bij Machu Picchu waarschijnlijk, maar daar zijn we nog niet geweest, dus kunnen het nu nog niet vergelijken en vonden het toch wel erg interessant!
Omdat Wilco's enkel weer aan de betere hand is zijn we ook nog gaan lopen in National Park Cajas, ook supermooi!
En omdat er een heel grappig park vlakbij het hostel zat waar veel locals aan het hardlopen en snel wandelen waren, moesten de hardloopschoenen ook nog even aangetrokken worden (sorry Klaas, Wilco zat op een bankje te timen....), maar op hoogte valt het wel vies tegen! Het gegeven 'hijgen als een paard' kon erg letterlijk genomen worden.....

En dan over paarden gesproken, gisteren zijn we aangekomen bij ecohotel black sheep inn in Chugchilan. Vandaag hebben we de bil (en bal) spieren getraind op een paardrijtocht door de bergen. De paarden houden er hier de nare gewoonte aan over om steeds op het randje vd afgrond te gaan lopen. Dit omdat ze geen zapatos (zo noemde de gids het, oftewel schoenen) aan hebben en t lekkerder loopt langs het zachte gras naast de weg.....fijn als je hoogtevrees hebt en de gids steeds je paard zit op te jutten en al bokkend vooruit gaat :)
Maar dit hotel maakt alle verwachtingen waar Rosemarie! Het is echt super hier, sauna, hottub, yogaruimte en een fantastisch uitzicht!! Oftewel we hebben nog maar een nachtje bij geboekt en gaan lekker relaxen!

We hoorden dat het bij jullie ook nog vrij mooi weer was, hopelijk blijft dat nog even zo!

Tot het volgende verhaal!

xx Wil en Git

Ps:
Wist je dat:
- er in elke bus live tell sell bestaat...
- we daardoor nu geen vitamine tekort oplopen...
- we nu een superlijm hebben waar we alles en iedereen mee kunnen vastplakken...
- we middels een cd verzekerd zijn van een succesvol toekomstig leven...

Ps2:
Voor degene die t nog niet hadden gezien, we hebben naast de foto's vd galapagos onder de andere verhaaltjes ook nog foto's gezet. En voor de mensen die nog meer foto's willen zien (maar geen 900 meer :), hier de link:

(de sitenaam stond verkeerd gespeld daardoor werkte deze niet. Bovenstaand is nu de juiste. sorry!)

Je moet je er even voor aanmelden, dan kijken wij of je door de ballotage commissie komt ;)

• 08 Oktober 2013 - 10:40

Anya:

Hoi Gitty en Wilco,
    Fijn om via deze weg van jullie belevenissen op de hoogte te blijven. Geniet van alles en pas goed op jezelf en elkaar!.

Gr. Anya

• 08 Oktober 2013 - 12:50

Lottie:

Wat een leuke verhalen maar weer! Jullie liever dan ik in die nachtbus ;-) Blij dat alles goed & wel is overleefd en dat zelfs Wilco's enkel weer meewerkt. Hij mag wel wat beter op zichzelf gaan letten zeg... enkel, verbrand... hoe lang bleven jullie weg? Dan komt 'ie in stukjes terug straks :-s ...
    Dapper hoor Git op 'n bokkend paard langs de afgrond... wederom jullie liever dan ik, haha, maar stiekem maken de kiekjes en mooie verhalen toch wel een klein beetje jaloers zo heel af en toe vanachter mijn werk pc :-(....

XX Lottie

• 08 Oktober 2013 - 12:51

Tante Hannie:

hey hallo Wat mooie foto,s hoop dat jullie een leuke tijd hebben en geniet van de dingen die nog mogen komen.

• 11 Oktober 2013 - 21:36

Marloes:

Ach dit verhaal brengt zulke mooie backpack herinneringen naar boven: nachtbussen in India (slapen? Nou nee....) en Git onze wide-mouth-frog ervaring in Costa Rica (kabeltjes en slotjes constructie in de deuropening). Hoe leg je nou uit dat backpacken toch echt fantastisch is? Zucht ende zwijmel....... Geniet ervan!!!!

• 15 Oktober 2013 - 03:28

Keith:

glad you guys are having a great time down there.....how is wilcos ankle? Was great meeting the two of you in Ecuador, and hope to see you guys if you make it back to Canada. Drove by Beamsville yesterday and thought about you guys!
    Have a great time down there and wilco.....watch your step!!! :)